Benodigde documenten
Via het klantportaal kun jij of kan jouw hypotheekadviseur eenvoudig en veilig de benodigde documenten en informatie met ons delen.
Welke documenten hebben wij nodig?
Welke documenten wij dienen te ontvangen is afhankelijk van het type onderneming dat je hebt, of hebt gehad en in welke jaren deze onderneming(en) actief waren.
Je mag de documenten die niet van toepassing zijn op N.V.T. zetten in het portaal. Indien het een “verplicht” document betreft, zal er gevraagd worden om een toelichting.
Van de aanvrager altijd benodigd:
➡️ Ingediende aangiften inkomstenbelasting 2022 tot en met 2024
➡️ Definitieve aanslagen inkomstenbelasting 2022 tot en met 2023
➡️ Verklaring geregistreerd inkomen Belastingdienst (voorheen IB60) 2022 t/m 2024
➡️ UWV verzekeringsbericht, deze gegevens zijn met jouw DigiD hier te benaderen
LET OP: Geen kopieën, alleen digitale exemplaren uit de omgeving van de belastingdienst.
Tip: aangiften en aanslagen inkomstenbelasting kunnen op de website van de belastingdienst gedownload worden: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/home/content/inloggen-mijn-belastingdienst
Van de aanvrager indien van toepassing:
Heb jij in de afgelopen drie jaar in loondienst gewerkt en is dit inmiddels beëindigd? Dan vragen wij op:
➡️ De laatste salarisspecificatie van elk beëindigd extern loondienstverband in de afgelopen 3 jaar (let op! Geen jaaropgaaf). Hiermee stellen wij vast of er wel of geen sprake was van een ontslagvergoeding.
➡️ Indien je geen loonstroken kunt aanleveren: een uitdraai vanuit MijnUWV met jouw loongegevens. Deze gegevens zijn met jouw DigiD hier te benaderen.
Heb jij momenteel een loondienstverband? Dan vragen wij op:
➡️ Een recente werkgeversverklaring
➡️ De meest recente loonstrook
Ben jij eigenaar van een BV? Dan vragen wij op:
➡️ De meest recente salarisspecificatie
➡️ De salarisspecificatie van december 2024
Heb jij in de jaren 2022 tot en met 2024 inkomen uitgekeerd of fiscaal toegekend aan jouw partner? Dan vragen wij op:
➡️ De ingediende aangiften inkomstenbelasting 2022 tot en met 2024 van de partner
➡️ De definitieve aanslagen inkomstenbelasting 2022 tot en met 2023 van de partner
Van de onderneming(en) altijd benodigd:
Van iedere onderneming (en van iedere eventuele deelneming) die de aanvrager heeft of heeft gehad vanaf 2022 ontvangen wij graag:
➡️ Uittreksel KvK (niet ouder dan 3 maanden)
Dit hoeft niet de gewaarmerkte versie te zijn
➡️ Definitieve jaarrekeningen (inclusief resultatenrekening, balans en toelichting op beide) 2022 tot en met 2024, de balans dient in scontovorm te zijn opgemaakt.
Indien deze zijn opgenomen in de aangifte inkomstenbelasting dan is dat voldoende. Geen kolommenbalans of balans in staffelvorm.
Van de onderneming(en) indien van toepassing:
Telt jouw organisatie meer dan 2 entiteiten? Dan vragen wij op:
➡️ Het organigram – Een overzicht van alle entiteiten. Alle deelnemingen en onderliggende deelnemingen. Wij zijn genoodzaakt alle deelnemingen en onderliggende deelnemingen te beoordelen.
➡️ Geconsolideerde jaarrekeningen (indien 100% deelnemingen)
Heeft jouw persoonlijke holding of BV meerdere aandeelhouders? Dan vragen wij op:
➡️ Het uittreksel van het register van aandeelhouders
Benodigde documenten beoordelingsverklaring/ nulverklaring
➡️ Ingediende aangifte inkomstenbelasting 2024
➡️ Uittreksel KvK (niet ouder dan 3 maanden)
Dit hoeft niet de gewaarmerkte versie te zijn
➡️ Definitieve jaarrekening (inclusief resultatenrekening, balans en toelichting op beide) 2024, de balans dient in scontovorm te zijn opgemaakt.
Indien deze zijn opgenomen in de aangifte inkomstenbelasting dan is dat voldoende